Moji žáčci mají v oblibě skupinovou práci a tak se ji snažím připravovat, co to jde. Tentokrát jsme počítali a skládali obrázek.
V tomto týdnu dorazila várka tropického ovoce z projektu Ovoce do škol a tak jsme si udělali salátek a pochutnávali si. V chřipkovém období byla tato vitamínová bomba dobrou zbraní proti nemocem.
Znáte slavné pohádkové dvojice? My ano!
Kde nakoupíme různé zboží? Jak se obchody s určitým druhem zboží jmenují? To jsme opakovali při dnešní "běhavce" v hodině prvouky.
Prostorovou orientaci jsme si procvičili při práci se stavbami z kostek. Určovali jsme z kolika kostek jsou stavby postaveny a pomáhali jsme si tím, že jsme si vše osobně pomocí stavebnice převáděli do 3D. V hodině jsme také využili některé výukové programy a pracovali jsme na tabletech.
Učivo o vesmíru jsme si nechali na blokové vyučování a vše jsme si krásně propojili. Seznámili jsme se s tělesy naší sluneční soustavy, zahrály si pexeso a vyplnili kvíz. Využili jsme výpočetní techniku k doplňovacím cvičením a naučným videím. V přinesených encyklopediích jsme hledali různé zajímavosti. Při čtení jsme se věnovali knížce Pohádky z vesmíru. Zvládli jsme se i hýbat a zpívat díky písničce Postavíme raketu.
Mít les hned u školy je velká výhoda. Využíváme ho i v hodinách tělesné výchovy. Tentokrát zaměřené na hod na cíl, rovnováhu a překonávání přírodních překážek, netradiční sportovní hry a tematickou balanční hru - hranice pro čarodějnici.
Vyzkoušeli jsme si měření různými druhy měřících pomůcek. Cílem hodiny bylo vybrat správný druh měřidla na měření konkrétního objektu a vymyslet jak k měření nejlépe přistoupit. Povedlo se:-)
V hodinách prvouky se snažíme využívat velké množství pomůcek, technologií, zařazovat skupinovou práci, ale také vést žáky k samostatnosti a odpovědnosti.
Projektová dvouhodinovka zaměřená na státní svátek Den vzniku samostatného Československa. Žáci nejdříve hledali ve škole kartičky se slovy, které poté museli vložit do vynechaných slov v textu. Pomáhaly jim encyklopedie, slovníky a tablety, které sloužily k vyhledávání informací. Žáci pracovali ve skupině, což je jejich oblíbený způsob práce.